terwik: (Default)
[personal profile] terwik
В попередньому посту про Старокостянтинів я вже згадвував про замок в місті. Отже, про нього.
Заснований він князем Костянтином Острозьким, передбачалося що він закриє прогалину в обороні князівських земель від набігів кочівників. Точні роки будівництва невідомо, оціночно 1561-1571 р. За час свого існування жодного разу не був взятий татарами, хоча неодноразово був в осаді, один раз, як кажуть, кругом нього стояло до 30000 чоловік. При створені він фактично знаходився на рукотворному острові – з двох сторін його мис омивали води рік Ікопоті та Случа, а з сторони берега був прокопаний рів, заповнений водою. Крім вцілілих до сьогоднішнього дня церкви, княжого палацу, башти-донжону та в’їзної брами територію острова оточувала стіна з баштами.
Оскільки ми попали до нього з набережної, то заходили не через в’їзну браму, а просто навпростець через міський пляж.

Першими у вічі потрапляє замкова церква.


Храм Св. Трійці. Сімейна церква К. Острозького.



На даний момент найбільш вціліла і відновлена частина комплексу. Тут проводяться навіть служби.
Палац і башта зараз знаходять в стані перманентної реконструкції, але принаймні дахом їх накрили. По словах екскурсовода (так тут навіть екскурсії вже проводять, 10 грн коштує) ці всі приміщення простояли біля 20 років без даху над головою і якого не будь адекватного власника. Хоча на території замку і існував колись музей, його розформували в кінці 50-х років,якщо не помиляюся, знову ж таки по словах екскурсовода.

Зі сторони подвір’я частина палацу і башта виглядають наступним чином


Якщо обійти фортецю з іншої сторони, то відкривається вигляд на башту в класичній для різних буклетів формі


Фірмове оформлення башт для Острозьких :) Звичайно, найбільш ефектно то фотографувати зі ставку на човні або іншого берегу, але в мене, на жаль, такої можливості не було.

Далі в середину.

Вхід охороняє отакий чудік


Внутрішні приміщення зараз знаходяться на фазі доведення до якогось кондиційного вигляду, роботи там ще не початий край. В частині зроблена міні експозиція всяких знаряд праці, посуду, уламків кераміки. Увагу звертають на відполіровану каменюку, яка вважається уламком якогось посуду, ну по вазі так взяти в руку, там реально не кераміка….
Частина приміщень вже поштукатурена навіть


Там навіть «кіт валявся» )))


Інша ж світиться первісною кладкою


Праворуч в кінці коридору видно колодязь, етакий водопровод прям )), там він і був колись, зараз знов розкопаний, вода є. Далі видніється хід в арсенал, що мав сполучення з баштою з пушками для передавання туи боєприпасів.

Ось це він (арсенал), якщо пам'ять не підводить


Два зали на різних поверхах перетворилися в один великий



В верхньому, після переможної битви під Пилявою святкував-обговорював план подальших дій Богдан Хмельницький.

Ще трохи штукатуреного другого поверху


Далі в середину башти. Чим кльово, що тут можна поки практично кругом побувати в замкових приміщеннях… Поверх на якому розміщувалися пушки, зараз бійниці замуровані


Світлиця, по словам екскурсовода, одне з найулюбленіших місць князя

це другий поверх башти

Ну і прохід на -1 поверх

там був карцер, і, здається, прохід до підземних ходів.

Є легенда, що був підземний хід від Старокостянтинова аж до Меджибожа і більш схоже на правду, що був хід на інший бік річки.
До речі, колись замок виглядав не так, колись він знаходився на височині в порівняння з загальним рівнем, це після побудови млина річки в місця злиття розлилися сильніше і вийшло, ніби замок на одному рівні з загальним фоном. Тому поверх з пушками, був на достатні висоті для салютування незваним гостям.

В середині на цьому все.

Ще на території знаходиться пам’ятний знак радянським воїнам, що загинули під час визволення міста, вони були колись тут поховані, потім перепоховані правда, але знак стоїть


І вже через замкову браму



Пішли до костелу домініканського монастиря.

Далі буде...

(no subject)

Date: 2013-10-17 17:58 (UTC)
From: [identity profile] slavainua.livejournal.com
Реставрують трохи, молодці

(no subject)

Date: 2013-10-17 18:46 (UTC)
From: [identity profile] vokinburt.livejournal.com
А реставрація за приватниий кошт чи державний?

(no subject)

Date: 2013-10-17 19:17 (UTC)
From: [identity profile] smijana.livejournal.com
Дуже вдячна за розповідь і фотографії!
Через ті розклади автобусів, а пізніше маршруток, у Старокостянтинові була кількадесят разів - але весь час проїздом, і замок роздивитися так і не склалося..
Справді, затишна і світла була ота світлиця нагорі колись. дай Бог щоб колись відреставрували. ще добре що збереглося всередині чимало, що є що реставрувати.. могло бути гірше. Цікаво, що там було в радянські часи?

(no subject)

Date: 2013-10-17 20:12 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
Ну да, радує хоча б, що як мінімум дахом вже накрито, опади не руйнуватимуть так приміщення

(no subject)

Date: 2013-10-17 20:12 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
Навіть не знаю, інтернет на цей рахунок щось не признається, а там і не цікавився. Я підозрюю, що на державний.

А, найшов, вікі каже : У 2008 році на проведення реставрації замку з держбюджету було виділено 3 мільйони гривень. За офіційною інформацією на ці кошти здійснено гідроізоляцію фундаментів, накрито металочерепицею дах і розроблено проект реставрації в'їзної брами.
У вересні 2011 року громада міста зініціювала благодійну акцію «Подаруй замку майбутнє». Станом на 14 березня 2011 року вдалося зібрати 14062 гривень пожертв, частина з яких була витрачена на виготовлення облікової документації, виготовлення нових охоронних дощок на замок, закупівлю необхідних для реставрації будівельних матеріалів

Таки держава та трохи люд.
Edited Date: 2013-10-17 20:16 (UTC)

(no subject)

Date: 2013-10-17 20:16 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
Так, однозначно добре

Та ж сама вікі каже

Замок віддано під господарські структури.

1974 року, на території замку, комуністичною владою, на чолі з першим секретарем Старокостянтинівського районного комітету КПРС Володимиром Фурманом, знищено могилу загиблих в часи німецько-радянської війни радянських вояків[10], біля муру викопано рів під стрільбище, розкрадені конструктивні елементи покрівлі пам'ятки.

(no subject)

Date: 2013-10-17 21:44 (UTC)
From: [identity profile] rbrechko.livejournal.com
Всередині замку не був, бо було зачинено, зато вдалось побувати в церкві. А ви в храмі не були?

(no subject)

Date: 2013-10-17 21:48 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
А от у мене храм був зачинений, замкові не мали від нього ключів.

P.S. Можна на ти...
Edited Date: 2013-10-17 21:48 (UTC)

(no subject)

Date: 2013-10-17 21:54 (UTC)
From: [identity profile] rbrechko.livejournal.com
Тут є кілька фото з інтер"єрами церкви: http://rbrechko.livejournal.com/138519.html

п.с. Ок :)

(no subject)

Date: 2013-10-17 21:56 (UTC)
From: [identity profile] vova-comment.livejournal.com
Не добре вийшло:) я також планував в відпустку заглянути до Старокостянтинова.
Чудовий репортаж!

(no subject)

Date: 2013-10-18 07:03 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
Дякую. Не щастить цьому замку з реставраціями...

(no subject)

Date: 2013-10-18 07:04 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
Дякую. А чому не добре?

(no subject)

Date: 2013-10-18 09:22 (UTC)
From: [identity profile] vova-comment.livejournal.com
Бо я вже побачив :))

(no subject)

Date: 2013-10-18 09:51 (UTC)
From: [identity profile] rbrechko.livejournal.com
На свої очі все одно краще бачити, бо жодне фото не покаже як воно є насправді. По фото хіба загальне уявлення можна зробити :)

(no subject)

Date: 2013-10-18 09:51 (UTC)
From: [identity profile] rbrechko.livejournal.com
Так, якось дуже топорно там все робиться.

(no subject)

Date: 2013-10-18 10:00 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
Угу, це точно.

(no subject)

Date: 2013-10-18 10:01 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
)))
Скоро ще недобріше буде? Бо хочу сьогодні ще про костел написати :)

(no subject)

Date: 2013-10-18 10:02 (UTC)
From: [identity profile] rbrechko.livejournal.com
Але з іншого боку було би гірше, якби все просто руйнувалось від бездіяльності. Хоча в нас інколи так відреставрувати можуть, що споруда ще швидше з ладу виходить...

(no subject)

Date: 2013-10-18 11:46 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
Чув був, що в 90-х замок реставрували з використанням залізобетонних конструкцій, стіни на таке навантаження не були розраховані, щось там було не так...

(no subject)

Date: 2013-10-18 11:48 (UTC)
From: [identity profile] rbrechko.livejournal.com
Теж стикався з такою інформацією.

(no subject)

Date: 2013-10-18 12:30 (UTC)
From: [identity profile] vova-comment.livejournal.com
Опа! Ну я туди всерівно потраплю, друг в мене там є. Тоді він мені хай покаже щось таке... про що не буде написано:)))))

(no subject)

Date: 2013-10-18 12:30 (UTC)
From: [identity profile] vova-comment.livejournal.com
Так і зроблю:)

(no subject)

Date: 2013-10-18 13:32 (UTC)
From: [identity profile] terwik.livejournal.com
Промислова будівля млина 1905 р. випуску. Я там не був поруч і не покажу :)

Profile

terwik: (Default)
terwik

January 2022

M T W T F S S
      12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Expand Cut Tags

No cut tags